۵۰۰ طلبه در طرح هجرت فعال هستند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ» حجتالاسلام صدرالله اسماعیلزاده در نشست با خبرنگاران با تأکید بر اینکه اخلاق و تهذیب محور برنامههای تربیتی در حوزههای علمیه است، اظهار داشت: اگر قرار است جامعهای سالم، بانشاط و به دور از آسیبهای اجتماعی داشته باشیم، باید اثرگذاران فرهنگی و اجتماعی انسانهایی خودساخته و با پشتوانه اخلاقی باشند.
وی با اشاره به اینکه در حوزههای علمیه بر آموزش چهار مهارت اصلی تمرکز شده است، افزود: تبلیغ، تدریس، تحقیق و مهارتهای پژوهشی از جمله محورهای کلیدی هستند که طلاب باید در آنها توانمند شوند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشند.
مدیر حوزههای علمیه مازندران تبلیغ را مهمترین عرصه برای اثرگذاری اجتماعی دانست و از اجرای طرح هجرت به عنوان نمونهای موفق یاد کرد و گفت: در قالب این طرح، بیش از ۵۰۰ طلبه به مناطق محروم و حاشیهای استان اعزام شدهاند تا به صورت چهرهبهچهره و مستقیم با مردم ارتباط برقرار کرده و پاسخگوی پرسشها و نیازهای دینی آنان باشند.
اسماعیلزاده همچنین به اجرای «طرح امین» اشاره کرد و توضیح داد: این طرح با هدف تقویت پیوند حوزه و آموزشوپرورش طراحی شده و در قالب آن طلاب بهعنوان مربیان و مشاوران دینی در مدارس استان حضور فعال دارند.
وی با بیان اینکه استان در حوزه تبلیغ مجازی از جایگاه قابل توجهی برخوردار است، ادامه داد: بیش از ۶۰ طلبه به صورت فعال در فضای مجازی به فعالیتهای تبلیغی مشغولاند که نشاندهنده اهمیت استفاده از رسانههای نوین برای انتقال مفاهیم دینی است.
مدیر حوزههای علمیه مازندران مقابله با فعالیت فرق و ادیان نوظهور را یکی از چالشهای جدی فرهنگی در استان دانست و گفت: تربیت نیروهای متخصص برای شناسایی، تحلیل و پاسخگویی به ادیان ساختگی و مسیحیت تبشیری در دستور کار ما قرار دارد.
اسماعیلزاده در پایان از اجرای طرح نیازسنجی پژوهشی در استان خبر داد و گفت: هدف ما از این طرح، شناسایی دقیق مسائل و دغدغههای پژوهشی در حوزه دین، فرهنگ و جامعه است. همچنین ایجاد رشته مشاوره اسلامی در سطح ۳ نیز برای تربیت نیروی متخصص جهت پاسخگویی به نیازهای روانی و اخلاقی جامعه، در حال پیگیری است.
انتهای خبر/
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0